20
12
2016

Voorkom dit jaar de feestkilo’s

By Bram 0

 

Binnenkort schuiven we onze benen weer onder tafel. Familiebezoekjes met een overvloed aan bourgondische maaltijden zorgen ieder jaar opnieuw voor die beruchte feestkilo’s.

Naast de dagelijkse eetfestijnen, is de grootste boosdoener je ritme dat helemaal in de war is. Met deze simpele tips start je de feesten met een plan en beperk je sowieso het meedogenloze verdict op de weegschaal.

 

  1. Verwaarloos je slaap niet

Op oudejaarsavond lig je uiteraard niet om half tien onder de dons, maar probeer wel om de rest van de feestdagen voldoende en regelmatig te slapen. Maak er dus geen uitputtingsslag van, het jaar begint immers pas!

  1. Eet vaker

Het klinkt misschien raar, maar vaak en voldoende eten is ontzettend belangrijk. Vaak eten we een hele dag niet, zodat we met grote honger aan het feestmaal beginnen. Resultaat? We schrokken alles naar binnen en overeten ons. Doseer je maaltijden, eet traag, geniet. Zo eet je automatisch minder en heeft je lichaam tijd om te reageren.

  1. Drink genoeg

En daarmee bedoel ik water. Je lichaam schakelt niet over op feestdagmodus en heeft dus net als elke dag behoefte aan water. Bestel dus bij elke pint of wijntje een fris glaasje water, dat werkt verbazend goed.

  1. Gezond op ‘rustdagen’

De winkels zijn druk en hebben tijdens de feestdagen wisselende openingsuren. Denk een beetje vooruit en haal op voorhand gezonde dingen in huis. Zo vermijd je dat je met een hongerige kater in de supermarkt aankomt en op ‘rustdagen’ opnieuw voor comfortfood kiest.